Värdeskapande Försäljning

Förmågan att kunna sälja kundvärdesorienterat kommer framgent att bli avgörande för många verksamheters strävan att nå sunda marknadsandelar och lönsamhet. Kan man tillgodogöra sig den förmågan och förstår vad som är, kan utgöra och kommunicera kundvärden kommer man inte sällan att ses som en professionell rådgivare med en stark kundrelation.

Kursmål

  • Ökad förståelse och förmåga att arbeta värdeskapande i sitt säljarbete
  • Ökad kommunikativ förmåga i värdeskapande försäljning
  • Ökad förmåga att jobba higher-wider-deeper i kundorganisationen
  • Ökad förståelse och förmåga att hantera hårda som mjuka kundvärde

Målgrupp och förkunskaper

Kursen vänder sig till dig som arbetar, deltar eller leder säljarbetet. Inga förkunskaper krävs.

Ur innehållet

  • Säljtrappan, från transaktionell- till värdeförsäljning
  • Vart kommer våra intäkter ifrån
  • Kund- marknadsplattformen
  • Intressentkartläggning och -analys
  • Säljprocessen
  • Planera sitt säljarbete
  • Kundmötet
  • Värdeskapande kommunikation
  • Kundens behov och anledningarna till behoven
  • Presentera förslaget
  • Värdeargumentation
  • Avslut

Övrig information

  • Denna kurs kommer genomföras i centrala Stockholm, närmare plats meddelas närmare kursstart
  • Lunch och fika ingår
Om- eller avbokning
  • Avbokning senare än 14 dagar innan kurs debiteras med 50% av ordinarie kurspris oavsett orsak.
  • Vid ombokning av kurs debiteras 1000 kr + moms. Deltagare kan boka om sig max 2 gånger för samma utbildning. Därefter debiteras 50% av ordinarie kurspris.
  • Deltagare kan överlåta plats till annan kollega på samma företag efter samråd med Företagsakademin.
  • Vissa kurser erbjuder deltagande via länk - kontakta Företagsakademin för mer information.
  • Vid om- eller avbokning ska info@foretagsakademin.se alltid kontaktas.
Pris och längd
Ordinarie pris: 14 500 kr
Ditt pris: 0 kr
2 dagar

Kommande datum

Datum: 09 jun - 10 jun
Plats: Lexicon / Stockholm
Fullbokad